- Nowe władze powiatu przyjęły ambitny plan, żeby remontować drogi powiatowe i przekazywać je samorządom. Na prośbę powiatu rozważaliśmy takie miejsca, gdzie chętnie byśmy przejęli drogę po poprawieniu jej stanu, modernizacji, byśmy wzięli na siebie ciężar jej utrzymania. Wiąże się to również z poprawą komfortu komunikacyjnego, dostępnością do miejscowości. Od dawna myśleliśmy o tym, żeby dla Prabut stwarzać alternatywne szlaki komuniakcyjne do Kwidzyna - mówi Marek Szulc.
Jak dalej podkreśla, takim "obejściem" jest dojazd bezpośrednio z Kołodziej do Kwidzyna, poprzez skrócenie trasy o 5 kilometrów. W jaki sposób?
- To możliwość dojechania z Kołodziej i oczywiście z miejscowości, które tam wcześniej występują czyli Pilichowo, Pólko, Trumiejki, Grodziec, do Kwidzyna omijając Prabuty i skracając tę trasę o 5 kilometrów. Mianowicie Kołodzieje - Gilwa - Gilwa Mała i z Gilwy Małej, tam gdzie jest wysypisko śmieci, do szosy kwidzyńskiej dw521 jedziemy do Kwidzyna - wyjaśnia.
Jednak, jak tłumaczy, podstawowym problemem tej drogi jest zły stan nawierzchni. Dlatego, by gmina mogła ją wyremontować, musi złożyć wniosek o dofinansowanie do Funduszu Dróg Samorządowych.
- Jednak pojawia się pytanie co w momencie, kiedy nie dostaniemy dofinansowania, a koszty utrzymania drogi będą spczywać po naszej stronie? Dlatego po różnych rozmowach z powiatem, który zachował się bardzo po koleżeńsku i to trzeba powiedzieć, doszliśmy do porozumienia, które brzmi tak, że do momentu uzyskania dofinansowania, to powiat będzie tę drogę utrzymywał. Natomiast kiedy otrzymamy dofinansowanie i będziemy realizować inwestycję, to koszty utrzymania drogi przechodzą na nas - tłumaczy.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?